X PERLU JUAL BARANG....X PERLU JUMPA ORANG!
HALAL DAN LUMAYAN.

Saturday, June 26, 2010

KENAPA INTERNET?

Ramai yang nak tahu tentang teknik perniagaan yang mudah tetapi lumayan. Bukan apa, zaman sekarang ni, nak mengharapkan pendapatan hasil kerja di pejabat bukanlah mencukupi sangat untuk keperluan kehidupan yang makin meningkat. Mungkin ada yang kata cukup, tetapi anda dapat apa yang anda idamkan? Anda dapat melakukan simpanan?

Oleh itu ramai yang mencari sumber pendapatan alternatif untuk hal di atas supaya dapat hidup lebih selesa dan bebas hutang. Dan cara paling efisien pada wakti sekarang ialah perniagaan internet. Ini kerana perniagaan atau bisnes internet telah melahirkan mereka yang berjaya.

Perniagaan internet sememangnya boleh mendatangkan hasil yang lumayan kerana ciri-ciri dan kelebihan berikut :

1 ) Memerlukan kos yang rendah berbanding perniagaan konvensyenal . Ini kerana perniagaan internet tak perlukan anda beli tanah, beli bangunan, bayar bil elektrik bangunan dan tak perlukan pekerja yang membantu anda. Maka anda tak perlu keluar belanja wang gaji. Maka keuntungan anda dapat adalah optimum dan milik anda sepenuhnya.

2 ) Menjimatkan masa. Ini kerana dengan adanya laman web sebagai kedai maya, anda cuma perlu promote sahaja melalui iklan-iklan dan biarkan pengunjung datang dan melihat apa yang anda niagakan di website tersebut. Jika dia berminat dia hanya jalankan jual beli secara automatik dengan mengisi borang yang sediakan. Anda tak perlu jaga kedai maya anda setiap masa. Anda juga tak perlu bimbang barangan anda dicuri! Cukup sekadar anda menjawab panggilan atau membalas emel sekiranya mereka ada pertanyaan.

3 ) Perniagaan internet adalah perniagaan automatik. Ia boleh jadi automatik sekiranya anda meyertakan sekali sistem autoresponder dalam website anda. Sistem autoresponder amat penting dalam memberi info susulan kepada pelanggan secara berkala dan automatik selepas mereka mendaftar untuk pandu uji; terutamanya dalam perniagaan MLM secara online. Maka anda tak perlulah pening-pening atau susah-susah untuk memberikan info kepada mereka secara manual kerana anda telah setkan sale letters anda lebih awal. Ianya akan dihantar mengikut jadual selepas berapa hari pelanggan anda mendaftar percuma.

4 ) Perniagaan internet memberikan anda skop pelanggan yang lebih dan sangat luas. Sama ada seluruh negara atau seluruh dunia. Ini kerana website anda dapat diakses oleh sesiapa sahaja yang menggunakan internet. Dengan bantuan SEO dan enjin carian, website anda akan dijumpai oleh mereka yang mencari produk yang hampir sama atau sama yang anda tawarkan. Ini lah kuasa internet! Ini juga dibantu oleh iklan yang anda telah wujudkan untuk mencapai website anda; sama ada iklan percuma atau berbayar seperti Google Adwords.

5 ) Perniagaan internet juga kelebihannya anda boleh luangkan masa anda di rumah kerana perniagaan ini boleh dilakukan di mana sahaja asalkan ada talian internet. Jadi anda tak perlu susah-susah mengharungi kesesakan lalulintas untuk berjumpa pelanggan atau sebagainya. Semuanya dilakukan dihadapan komputer atau laptop anda.

Maka inilah antara kehebatan bisnes internet atau perniagaan internet. Maka tak hairanlah ramai yang menceburi bidang perniagaan jenis ini sama ada sambilan atau sepenuh masa. Salah satu perniagaan bisnes internet yang berjaya di peringkat antarabangsa dan juga Malaysia ialah perniagaan jus nutrisi berasaskan manggis Vemma. http://www.vemmabuildermalaysia.com/

Ramai yang telah berjaya dengan Vemma hasil kerja secara online 100% dengan pendapatan lumayan RM3000-RM4000 atau lebih setiap minggu. Hebat! Anda juga boleh berjaya seperti mereka. Jom mulakan langkah anda dalam bidang bisnes internet di sini http://www.vemmabuildermalaysia.com/

No comments:

Post a Comment